Alışılmamış Bir Şekilde Gavatın Maskesini İndirmek-1

maske Toytunç bir gün sevinçle yanıma yaklaşıp; “Narodnik  abi dedi bak bu postmodern şiiri Işılsu’ya yazdım,    beraber tatile çıkma isteğimi şiir dilinden başka şekilde  anlatamazdım.” dedi.

Ver bakiym lan zırto deyip elime aldığımda aşağıdaki  dizeleri okudum:

“istikşafi görüşelim yarim babanın ruhu duymasın
sen yaz okuluna kalıyorum de
antalyaya gidelim yerine
sevişmelerimizi büt diye adlandır
hem tek hece söylemesi kolaydır
istersen öbür sevgilin de gelsin
fuko okuyoruz cümle alem bilsin”

-Gerçekten çok postmodern olmuş bu Toytunç, dedim.
-Teveccühün abi, biliyorsun bir sosyoloji öğrencisi olarak her boku bilen adamız, tabii edebiyat sosyal bir gerçeklik o yüzden düşündüm ki “yarim” kelimesini kullanarak Fuko’nun da Cinselliğin Tarihi isimli kitabında bize politik güç ve cinselliğin iç içe geçişikliğinin ipuçlarını verdiği gibi toplumuzda kadın “sevilen” olarak görülüp cinsel obje olarak algılanıyor. Bu ataerkiye Işılsu’nun dikkatini çekmek istedim. İyi olmuş mu sence?

-Olmuş olmuş Toytunç, sen sen ol Işılsuyu cinsel objeleştirme, hatta bunu özellikle Işılsu öyle erik gibi kütür kütürken yapma.

-Sevgilimin beğenilmesinden hoşlanırdım ama o bir birey kendisinin beğenilmesini kendisi takdir edebilir abi.

-Aferin Toytunç gavatizm akımında daha sosyoloji 2. sınıfta olmana rağmen bir hayli mesafe kat ettin. Bak böyle devam et yarın bigün alagavat olunca sen heykelini diktircem okula.

-Teşekkürler abi, neyse gecikmeden şimdi Işılsu’yla bu şiiri paylaşayım.

Bu konuşmalardan bir ay kadar sonra Toytunç ve Işılsu şiirde anlatınları harfiyen gerçekleştirdi. Gidip Ege’de bir yerde kamp kurmuşlardı. Işılsu her ne kadar eril tahakküme boyun eğmeyen bir kadın olsa da babasının ruhu duymadı çünkü Işılsu ve Toytunç’un da zihinlerini bağladıkları postmodernizme göre gerçeklik yalnızca bir yorum farkıydı, dolayısıyla kendisi Toytunçla zaman geçirirken babası büte giriyor diye bilebilirdi, aslında ikisinin de algıladığı yani yorumladığı gibi cereyan etmiyor olabilirdi olaylar sonuçta.

Ayrıca anarşizm bile amaç değiştirmiş ve lokalin savunusu olarak kendini yeniden tanımlamışken babasının yerel değerlerinin korunması kendi evrensel özgürlükleriyle eşzamanlı olarak mümkün olabilirdi. Hem Işılsu da bir gavattı, kadın diye toplum tarafından tanınsa bile pekala gavattı çünkü cinsel roller toplum tarafından inşaa edilirdi.

About

View all posts by

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.